Dålig början - Bra slut

Ja idag ville man då knappt kliva upp ur sängen. Var sjukligt trött när jag hörde hur pigisen började grymta inne i sitt rum, jag som brukar vara ganska morgon pigg. Å värre blev det då jag kollade ut och märkte att man inte såg någonting för att det både snöade och vart dimma ute. Tänk vilken effekt vädret kan ha på en, skulle det ha varit sol ute hade man blivit pigg fort och hittat på något roligt. Men denna förmiddag satt man bara inne och deppade. Vi var ju dock tvungna att ta en prommis med eddie, som såg ut som ett lermonster då vi kom hem. Så den prommisen gjorde mig inte nå gladare.
Vändningen kom då Thea sovit sin dags vila. Då såg man äntligen solen igen, vi tog direkt på oss kläderna och for till lompis, så vi kunde vara ute. När vi kom dit tog vi oss först en cykel tur. Men hade så jäkla ont i röven sedan gårdagens cykeltur, (mammas sadel är hård som en sten) så turen blev inte så lång. Sen var vi länge ute på gården och pysslade på med lite olika saker. Väl hema i lägenheten igen med återfunna krafter har man gjort lite nytta i alla fall. Tvättade en hel bunt med skor åt thea som hon har fått ärva. Vart en hel del skrubbande men dom blev riktigt rena och fina:).

Nu blir det teven för min del. Hppas på en varm och fin dag imorgon:)

Kram hej

                                     Min fina utsikt från köks fönstret denna underbara förmiddag


Kommentarer
Postat av: ellan

å fy fan vilken bild... gillar motivet : P

2010-05-12 @ 12:04:45
Postat av: Line

Haha Ryssland!

2010-05-13 @ 13:14:37
Postat av: Ida M

verkligen vackert, inte! Men bilden var läcker ändå! : )

2010-05-13 @ 16:03:39
URL: http://www.maettae.blogspot.com
Postat av: kajsa

visst får man aaaaldrig nog av vyn!!!! så fint. älskar att kliva upp på morgonen , öppna fönstret och suga i mig en näve betongdamm.

2010-05-14 @ 09:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0