Måndag + Helgen i byn

Hejhopp
Då var man hemma igen efter att ha varit i byn hela helgen. Var riktigt skönt att vara där, dock lite tråkigt att alla hade planerat fjällvistelse då man väl tog sig dit. Men har i alla fall haft tid att vara hos farmor & mysa med henne, Linnea har man också hunnit träffa en del. Känns som man aldrig vill lämna byn när man väl är där. Men saknar mitt gamla hem, känns så hemskt att farmor kanske också ska måsta överge sitt hus. Kan inte föreställa mig att någon annan ska bo där. Hoj hoj... Men man förstår ju att hon inte kan bo kvar där ensam. Thea verkade också trivas i byn, hon älskar verkligen  att få vara med sin morfar & morbror. Ganska konstigt att hon bara vill vara med gubbar denna lilla damen:P Sen blev hon även helt tokig i morfars nya fyrhjuling, blev många varv runt huset med den för hennes del. Gårdagens hemresa vart inge rolig, hamnade såklart mitt i ett snö/regn väder, var tvungen att stanna på en parkering i typ 20 min innan jag kunde fortsätta mot kiruna. Blev att sova hemma hos mamma då man kom fram så sent. 

Idag måndag har vi bara varit på lompis. Vi har lekt ute typ hela dagen då det varit så fint väder. Började morgonen med en lång prommis å sen vart det mest bara att vakta Thea medans hon lekte med Måns & Emilia på deras gård. Senare var vi till coop & investerade en hjälm åt Thea så vi kunde fara ut och cykla. Har tagit med våran gamla cykelstol från byn, så nu har jag monterat den på mors cykel, då jag inte har någon egen. Thea njöt då av cykelturen, hon verkar älska allt som går fortare än när man går.

Nä nu vet jag inte vad mer man kan tänkas skriva.

Kram god natt

Åker fyrhjuling med morfar


Leker i gammel farmors trapp


Hemma  hos gammo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0