Långledig.

Den här helgen har man haft lång ledigt. Riktigt skönt att kunna åka och mysa i stugan. Vädret har nu inte varit det bästa och myggen har kommit, men ändå har man kunnat njuta. Thea har ju varit super nöjd då hon fått vara ute hela dagarna, hon har inte ens tid att ta sin dags vila. Jag har jobbat på med att klippa gräs, behandlat utemöblerna, oljat altanen och bytt gardiner i fönstrena. Peter har nöjt sig med att jaga sorkar en hel drös, ja närmare 30 stycken tog han med luftgeväret. Pappis kom också dit på fredag kväll och stannade över till lördagen, thea myser då morfar är där med henne. Igår eftermiddag anlände vi tillbaka till staden, å här var allt sig likt. Idag öser regnet ner, men jag å pigo har ändå varit ute med eddie och hoppat i vattenpölarna. Superkul tyckte thes som nästan tog sig några simtag. Nu sover pigan och jag börjar känna mig lite rastlös, hade funderingar på att göra nån påhälsning idag men tappade sugen då det regnar.Får räcka med att åka en sväng på coop och sedan bosätta sig i tvättstugan. Imorgon kallar plikten igen, hoppas på bättre väder så man slipper regnstället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0