Mys eftrmiddag

Idag har jag bara jobbat till två, skönt efter tre långa slitsamma dagar på jobbet. Tog oss först en lång prommis då vi kom hem, tycker som synd om lilla eddie som får så lite motion då man jobbar mycket. Är heller inte så mysigt ute just nu bara regnar och har sig. Vill verkligen ha snö nu. Det här är ju det deppigaste vädret som finns. Theas vagn blev bara sådär lagomt lerig efter en vända på slingan. Börjar vara så mjukt och lerigt så däcken bara sjunker. Thea ville såklart stanna ute och leka medans jag gick in och fixade middag. Är min räddning att man kan ha henne ute ensam, hon törs heller inte gå någonstans utan håller sig kring balkongen. Sedan fick jag in en glad, lerig och hungrig liten tös. Till middag blev det broccoli och räk paj, smakade mkt bra tyckte båda jag och Thea.

Sedan var det dags att duscha för Thea, hon lekte där i en timme så fötterna vart som små russsin då hon var klar. Tänk att ungar tycker det är så roligt att få leka i vatten. Sen var det bara sängen som gällde för lill damen. Så blev godnatt saga "Ingrid ska bada" hennes älsklins bok.  Å nu sussar hon sött. 

Helgen som varit har bara bestått av arbete. Peter kom ju hem i fredags men vi hinner ju inte se så mkt av varandra. Thea vart då super glad i alla fall. Nu fick hon lätta på sin pappa längtan. Men han kommer ju även hem nu den kommande helgen och då har han med sig hela konkarongen. Vilket innebär att även farmor, farfar och farbror Axel hänger med.

Nu har vi ledigt i två dagar framöver, ska bli så skönt. Imorgon kommer nog Kajsa hit och doppar mitt hår i färgburken. Även pappa hade funderingar på att titta in en sväng efter jobbet. Å då finns det nog en dam här hemma som blir super glad.

Nu ska jag fixa lite här hemma, sen åker stickningen fram och så blir det att glo på tv.

Lite bilder från kvällens mys












Kommentarer
Postat av: Linn

Ja tiden går verkligen fort :)

Åh vad god pajen såg ut, släng ut recept?



Förresten, har sänggaveln kommit?

2011-11-02 @ 10:39:34
URL: http://livetochlinn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0