Tisdag

Jaha då har man varit lite flitig och bakat bröd åt morbror Jan-ola som fyller år idag. Blir att åka förbi där när han slutat jobbet. Sov ända till 07.30 idag kändes nästan som att man sovit bort halva dagen, men min kropp behövde nog det. Man är så van att stiga upp vid 5  tiden så att sova till 07.30 känns som lyx.

Thea sover nu efter att ha varit med på brödbaket, hon nöjde sig bra med att bara få titta på. Känns inte som att man vill att hon ska vara där och kladda då man själv inte ska ha det. Hon var så glad när vi kom ut idag och det äntligen var lite snö på backen. Dock så är det väldigt lite men under promenaden lyckades hon samla ihop snö till två snökakor. 

Tycker att det är så konstigt att det inte är nå snö i mitten på november. Man blir så trött av det här gråa mörka dagarna. Men dom har visst lovat att de ska komma lite ikväll också. Men sen lovar dom plus 4 och regn imorgon å då lär det ju försvinna igen.

Förra veckan hade vi det ganska lugnt här hemma. Var ledig onsdag och torsdag, sen jobbade jag helgen. Lyckades hälla ut en kanna kokande kaffe över mina ben, mycket uppfriskande sådär på en ledig morgon. Klarade mig över förväntan bra, men var snabbt inne i kall duschen. Blev bara blåsor på ena låret. Man får ju vara glad att thea åt sin frukost framför bompa den morgonen, annars hade hon också varit dränkt i kaffe. På onsdag kväll hade jag besök av Line och Kajsa, vi passade på att ta oss ett glas vin och mysa på när ingen skulle upp och jobba nästa morgon. På fredag kom Peter hem, Thea hade varit överlycklig när det för en gång skull var pappa som kom och hämtade henne på dagis. Sen har jag jobbat hela helgen så nu ser jag fram mot att vara långledig denna helg. Synd bara att den var så dåligt inplanerad, jag som hade tänkt komma mig iväg till Umeå men det sket sig på grund av massa saker.

Nä nu ska jag ta fram dammsugaren och fixa iordning i köket efter baket.

Kramhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0