Vars tar tiden vägen?

Ja det är faktiskt helt otroligt om man får tid att sätta sig här framför burken några min. Har haft fullt upp sedan sist. Trots att  jag knappt jobbade förra veckan så fanns inte tiden över. Thea har fått för sig att hon ska vara uppe tills jag går och lägger mig, så stor del av kvällarna går till att bära henne till sitt rum efter alla smitnings försök. Idag gick det i alla fall någorlunda bra, 08.45 sov hon annars brukar det bli kring tio.

I helgen hade vi ju besök av Peters föräldrar och Axel. Helgen gick fort med fullt hus. Peter vart sjuk och låg i feber, så första natten höll jag på att grillas och andra natten delade jag säng med Thea. Så sov inte många timmar under min lediga helg. På söndag var vi till leklandet, Thea tyckte det var super roligt, nu klarar hon ju av att göra så mycket själv utan min hjälp.

Igår har jag jobbat kväll så då blev det absolut inte nå vettigt gjort. Vi drog på till åtta på morgonen, båda två var nog ganska slitna efter helgen. Thea satt sedan och åt frukost framför bompa tills det var dags för dagis. Var in på euro sko och blev ett par skor rikare, efter allt letande hittade jag äntligen ett par snygga skor som även går att ha på jobbet.

Idag har jag jobbat till fyra, hämtade sedan Thea från dagis där dom hade haft en tråkig dag då en av fröknarna gått bort. Sedan for vi hem kastade i oss lite middag och tog en prommis ner till mommo. Riktigt skönt ute idag, men nog börjar man längta efter snön. Nu blir det desperate housewives och så ska jag försöka få lite gjort på min stickning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0