Härliga Torsdag

Önskar jag att man kunde säga, men den här dagen tog verkligen kål på mig. Massa springande på jobbet å mina fötter som ännu inte vant sig vid ny skorna värker. Känns som jag aldrig mer vill ha på mig skor. Förmiddagen bjöd åtminstone på fint väder, men efter kl 14 har det regnat konstant. Kände mig helt slut efter jobbet, hade lust att krypa under täcket och sova men den tiden finns inte. For och hämta Thea från dagis för att sedan åka vidare mot Moa för att hämta våra vintedäck som hennes mor tagit med från byn. På vägen dit var jag tvungen att stanna till och fundera hur man tog sig dit, snacka om att man är slut i skallen då.

Hemma har vi inte varit länge, gick ut med eddie och fixade sen ihop lite käk. Efter det var de bara att invänta Line som skulle hjälpa mig med bytet av vinterdäck. Hon får nämligen använda sig av garaget på hennes jobb. Bytet av däcken gick därför snabbt och smidigt. Så tack snälla Line för att du ville hjäpa oss. Nu slipper vi halka i diket, som pigan sa.

 Kom även fram till att jag såg ut som en förrymd gamling från nått pensionat ikväll. Men det är väll så man blir när man har alldeles för mkt att göra. Sliten morsa helt enkelt.

Thea blev uppe väldigt länge idag. Klockan hann bli närmare halv tio innan jag fick henne i säng. Bara hoppas hon kan sova lite längre imorgon, för då är vi lediga:)

KramBanan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0