Ju mer, desto effektivare.

Idag el ja snarare ikväll har jag hunnit med sjukt mkt. Kom hem från jobbet kl 16 och gick ut med Eddie och Thea på en prommis i skogen. Sen ville Thea även få testa dom nya gungorna vi fått på gården, mkt fina och även skönt när dom satt mjuka plattor istället för sand. Hon ville absolut inte följa med in när det var dags för matlagning så jag lät henne leka på balkongen. Vilket resulterade i att hon hittade en fin lerpöl att sätta sig i och leka. Tänk vad barn dras till vatten, det finns nog inget roligare. Efter vi ätit middag bar det av till mommo/gammo som fått komma hem från sjukan idag. Där fikade vi go bulla och mös på en stund. Skönt att hon är hemma igen.  När vi sedan kom hem åkte dammsugaren och skurmoppen fram, Thea hänger gärna på med sina städ grejjor. Hon fick vara vaken lite längra idag då jag jobbar eftermiddag imorgon. Sen var det bara att göra iordning henne för natten, läsa gonatt saga och kramas lite. Så när hon var nattad och klar började jag bära upp massa saker som skulle till förrådet. Skönt att få undan sommar grejerna så man får mer plats för annat. Sen fick jag börja laga mat igen så det finns färdig middag till imorgon när man ska hem på rast.  Så nu börjar man känna sig lite trött i kroppen och huvudet känns över speedat, måste verkligen börja varva ner så man kan somna nån gång.

Roligt idag på dagis. En stor orange lapp hade nu kommit upp på dörren och där stod det.
"Vi är ute i alla väder så se till att era barn också har varma ordentliga kläder anpassat för det"
Undra varför dom inte vågade säga det under föräldramötet. För jag tror nog att det behövs mer än en lapp för att alla föräldrar ska förstå hur man klär ett barn. Många springer nog bara förbi lappen utn att bry sig. Känns trist att barnens utevistelse ska hänga på oangagerad personal och obrydda föräldrar.



Kommentarer
Postat av: Line

Creepy/söta städbruttan :) Jag saknar er! Måste verkligen ta och ses snart. Kankse i morgon?

2011-10-05 @ 16:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0