Ny start på bloggandet.

Även denna gång har det gått några månader sen sist. Jag är sjukt dålig på att sitta vid datorn har jag märkt. Men hade som varit roligt om jag kunde få nå flyt på det här bloggandet. så man senare har något att titta tillbaka på och minnas:). Sommaren är nu över och hösten har kommit med regn å rusk. Om nu sommaren var rätt fin så får vi verkligen ta igen de tråkiga nu. Thea hon längtar efter snö, vilket hon har gjort sedan vi var på semester i umeå. Kommer ihåg då vi satt på stranden och njöt av sol och bad så säger Thea "Mamma kommer inte snönnen snart så jag får åka skoter å skidor". Haha ja hon helt enkelt älskar vinter, går inte en dag utan att hon drömmer om det. Jag däremot hade gärna haft sommar hela tiden, fast våren är ju också en härlig tid men dock så kort.

Annars är allt som vanligt här, Peter jobbar ännu en månad borta i Arvidsjaur så vi får klara oss själva här hemma. Man får verkligen inte nå tid över till sig sj när man är som ensamstående. Kommer mig inte ens iväg till frissan, för det är ju inte så roligt å sätta henne på dagis den enda lediga dagen man kanske har under veckan. På senaste har man inte ens tagit sig tid att hälsa på folk, vilket känns väldigt tråkigt. Känner mig sjukt osocial och det blir ganska enformigt att alltid trampa här hemma när man är ledig. Det är ju bara massa måsten här som (städa,tvätta,fixa förbereda mat mm) tråkigt värre helst för lill skruttan.  Nä vi måste verkligen ta och rycka upp oss lite. Nästa lediga helg ska vi då åka till byn, är över en månad sen sist. Även bilen behöver få komma dit så den får på sig vinterdäck och extra ljus.

Denna helg har jag haft ledigt, vi beslöt oss att stanna kvar i stan. Igår var vi iväg en sväng på team sportia och kollade efter vinterjacka, men var ganska dåligt på den fronten tyckte jag. Hittade inte ens någon bra mössa åt Thea som skulle passa till hennes overall. Senare for vi till kyrkogården med mor och gjorde iordning för vintern. Jag å thea var länge nere vid älven å kastade sten för det tycker ju hon är jätte roligt såklart. Annars ville hon mest fiffla med alla de saker som finns på gravarna å det är ju inte riktigt tillåtet. På kvällen var vi på middag hos mor, fick oss en godn brocoli paj. Efter det var de bara hem å god natt. Idag har regnet öst ner hela förmiddagn, men nu verkar det börja klarna upp. Vi har bara myst på och lekt här hemma. Nu sover Thea men ska snart väcka henne och köra henne till mamma så jag kan åka till mormor på sjukan.



 Mys Lunch


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker du är sjukt duktig som klarar dig själv så bra med Thea :) Kram!

2011-10-04 @ 20:59:38
URL: http://linnalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0